Persbericht: Expositie 50 jaar Molukkers in Alphen aan den Rijn bij de Historische Vereniging!

PERSBERICHT 14 augustus 2015

Bij de Historische Vereniging Alphen aan den Rijn is van 15 augustus tot en met 10 oktober 2015 een expositie te bekijken met als onderwerp:

“50 jaar Molukkers in Alphen aan den Rijn”

Deze tentoonstelling is één van de activiteiten van “Jajasan Alphen 1965-2015”, die aandacht geven aan dit jubileum. De tentoonstellingsmaterialen zijn bijeen gebracht door de Alphense Molukkers zelf. Er zijn vele dagelijkse gebruiksvoorwerpen te zien, zoals traditionele kleding, attributen voor in de keuken, materialen voor feesten etc. Er zijn ook originele KNIL voorwerpen aanwezig waaronder een KNIL-kist. De geschiedenis van de Molukkers in Alphen aan den Rijn wordt uiteraard ook beschreven aan de hand van krantenartikelen, foto’s en andere materialen. Het is zeker de moeite waard om een bezoek te brengen aan het gebouw “De Vergulde Wagen”.

Op 17 september wordt het gedenkboek met als titel “Van Ambon Manise naar de Bomenbuurt, 50 jaar Moluks erfgoed Alphen aan den Rijn” gepresenteerd tijdens een feestelijke bijeenkomst in de Molukse Kerk Lachai Roi.
Hare Majesteit Koningin Máxima zal daarbij aanwezig zijn.
Dit gedenkboek is na 17 september 2015 o.a. te koop bij de Historische Vereniging.

Openingstijden expositie in het gebouw “De Vergulde Wagen” van Boetzelaerstraat 46 te Alphen aan den Rijn:

Woensdag van 14.00 – 16.00 uur en
Zaterdag van 11.00 – 16.00 uur
De entree is gratis

Namens het bestuur van de Historische Vereniging Alphen aan den Rijn,
Ronald van Rijn, Coördinator exposities.
Telefoon 0172 – 424048